ÖMER FARUK ALTIN / EGE’YE BAKIŞ – İzmir’in Balçova ilçesinde yer alan Ertuğrulgazi İlkokulu’nda 1-D, 2-D, 3-D ve 4-D şubelerinin kapatılmasına eğitim sendikalarından, okulun öğretmenlerinden, öğrenci ve öğrenci velilerinden tepki geldi.
Okulun Eğitim Sen 6 Nolu Şube öncülüğünde gerçekleştirilen basın açıklamasına; Eğitim-İş 1 No’lu Şube Balçova Temsilciliği Ümmü Arıkanoğlu, Tüm Bel-Sen 2 No’lu Şube Başkanı Nihat Filiz, Tüm Bel-Sen 1 No’lu Şube Yöneticisi Salih Deniz Islakoğlu, Emek Partisi Balçova İlçe Başkanı ve üyeleri ve Balçova Ekmek ve Gül Grubu katıldı.
Kalabalık adına basın açıklamasını okuyan Eğitim Sen 6 Nolu Şube Başkanı Bülent Karakaş okudu.
“OKULUN DEMOKRATİK İŞLEYİŞİ ZARAR GÖRMÜŞTÜR”
Açıklamada yaşanan durumun öğretmen ve velilere bilgi verilmediği belirtilerek durumun antidemokratik bir şekilde dayatıldığı ifade edildi.
Karakaş, okul yönetiminin aldığı kararın çalışma barışının zedelendiğini belirterek, “Balçova Ertuğrulgazi İlkokulu'nda yaşanan gelişmeler, yalnızca 1-D, 2-D, 3-D ve 4-D şubelerinin kapatılmasından ibaret değildir. Bugün karşı karşıya olduğumuz sorun; okul yönetiminin karar alma anlayışı, öğretmenlerle kurduğu iletişim, velilerin bilgilendirilme biçimi ve eğitim ortamındaki çalışma barışının ciddi biçimde zedelenmesidir.
Okul Müdürü M.Y'nin göreve başlamasının ardından okulda öğretmenlerin görüş ve önerilerinin yeterince dikkate alınmadığı, kararların çoğu zaman öğretmenlerle istişare edilmeden alındığı ve farklı görüş bildiren eğitim emekçileri üzerinde baskı oluşturulduğu yönünde güçlü bir kanaat oluşmuştur. Bu anlayış nedeniyle öğretmenler zamanla düşüncelerini özgürce ifade edemez hâle gelmiş, okulun demokratik işleyişi zarar görmüş ve çalışma barışı bozulmuştur” dedi.
“BU DURUM VELİLER AÇISINDAN ŞAŞKINLIK VE BELİRSİZLİK YARATMIŞTIR”
Kararın hiçbir veli ve öğretmene aktarılmadığını velilerin bu durumu E-Okul üzerinden tesadüf eseri öğrendiğini belirten Karakaş, “1-D, 2-D, 3-D ve 4-D şubelerinin kapatılması sürecinde de aynı yönetim anlayışı sürdürülmüştür. Kararın pedagojik, sosyal ve psikolojik sonuçları öğretmenlerle birlikte değerlendirilmemiş; aksine öğretmenler bu durumu e-Okul sistemi üzerinden tesadüfen öğrenmiştir. Öğrencilerin sınıf bütünlüğünün bozulmasının yaratacağı etkiler, öğretmen-öğrenci ilişkilerinin önemi ve eğitim sürecinin sürekliliği göz ardı edilmiştir.
Süreç şeffaf biçimde yürütülmemiştir. Norm kadro fazlası olacak öğretmenler henüz belirlenmeden veliler çocuklarının e-Okul kayıtlarında sınıf ve öğretmen bilgilerinin değiştiğini görmüş, bu durum hem veliler hem de öğretmenler açısından büyük bir şaşkınlık ve belirsizlik yaratmıştır.
Veliler, okul yönetiminden sağlıklı bilgi almaya çalışmış; ancak süreç boyunca açık, anlaşılır ve güven veren bir bilgilendirme yapılmamıştır. Günler süren belirsizlik söylentileri artırmış, okulda huzursuzluk ve güvensizlik ortamı oluşmuştur.
“SÜRECİN İLGİLİ MAKAMLAR TARAFINDAN İNCELENMESİNİ TALEP EDİYORUZ”
Okul yönetimine karşı taleplerini dile getiren Karakaş, “Bu nedenle; Kapatılan 1-D, 2-D, 3-D ve 4-D şubelerinin yeniden açılmasını, Öğrencilerin mevcut öğretmenleri ve sınıf arkadaşlarıyla eğitimlerine devam etmelerinin sağlanmasını, Okul yönetiminde şeffaf, katılımcı ve demokratik bir yönetim anlayışının hayata geçirilmesini, Yaşanan sürecin ilgili idari makamlar tarafından ivedilikle incelenmesini talep ediyor; başta İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü olmak üzere tüm yetkilileri sorumluluk almaya ve göreve davet ediyoruz” ifadeleriyle konuşmasını noktaladı.








