ÖMER FARUK ALTIN/EGE'YE BAKIŞ - İzmir’in Balçova ilçesinde yer alan Ertuğrulgazi İlkokulu’nda 1-D, 2-D, 3-D ve 4-D şubelerinin kapatılmasına eğitim sendikalarından, okulun öğretmenlerinden, öğrenci ve öğrenci velilerinden tepki geldi.Okul önünde basın açıklaması gerçekleştiren öğretmenlere, öğrenci velilerinden destek geldi."'BEN ÖĞRENCİ SAYISINI BİLDİRDİM' DENDİ!"Ege'ye Bakış'a değerlendirmelerde bulunan 3. sınıf bir öğrenci velisi, "4 yıllık eğitim hayatında 3. senede bize haber verilmeden, hiçbir bilgi verilmeden, açıklama talep ettiğimizde de 'böyle bir şey yok' denerek biz tesadüfen e-Okul sisteminde çocuklarımızın notlarını, devamsızlıklarını kontrol etmek istediğimizde girdiğimizde gördüğümüz manzara, kendi öğretmenimizin değil başka öğretmenin adının olması.Biz bunu sormaya geldik. 'Ben sadece okula öğrenci sayısını bildirdim, herhangi bir sınıf kapatma olayı yok' dendi. Fakat biz İlçe Milli Eğitim'e şikayete gittiğimizde, müdür beyin böyle bir talebi olduğunu söyledi. Ama çocukların pedagojik, eğitim hayatlarında 3 yıldır beraber, şimdi bu yaş gruplarında zaten akran zorbalığı çok fazla yaşanıyor. Yani sınıflarına gittikleri arkadaşlarıyla uyum sağlayabilecekler mi? 3 yıldır beraber. Öğretmenimiz, çocukların suratından onların mutlu mu, mutsuz mu, üzgün mü olduğunu anlayabiliyor. 3 yıldır tanıyor.Dolayısıyla yeni gittikleri sınıfta akran zorbalığıyla bile karşı karşıya kalacaklar. Bu velilerle hani çocukların dışında veliler de birbirini kabul etmeyecek ama önemli olan bizim çocuklarımızın psikolojisi. 4. sınıfa geçtiler ve 5. sınıfa hazırlık, ortaokul. Zaten arkadaşlarından ayrılacakları için, öğretmenlerinden ayrılacakları için çok üzgünlerdi" şeklinde konuştu."MÜDÜR BEY BİZİM ONA SALDIRDIĞIMIZ SÖYLEMİŞ"Öğrenci velisi ise şu ifadelerle yaşanan sürece tepkisini dile getirdi:"Biz Salı günü öğrendik. Hiçbir şekilde haberimiz yok, öğretmenlerimizin dahi haberi yoktu. Salı günü öğrendik, bir şok yaşadık. Çünkü benim kızım 3-4 oluyor. Zaten öğretmenlerimizin üzerinde bir mobil uygulama vardı ama bu kadarını beklemiyorduk. Salı günü geldik biz veli arkadaşlarla toplanıp, sakin bir şekilde müdür beyle okul bahçesinde görüştük. Hani "Bu sorun büyümesin, düzeltelim. Çocuklarımız mağdur olmasın, üzülüyorlar, ağlıyorlar günlerdir." Böyle konuştuk, tatlı tatlı ayrıldık. Ertesi günü müdür bey bizim hakkımızda, oradaki veliler hakkında, ona saldırdığımızı, iftira attığımızı söylemiş ki böyle bir şey yok."TASARRUF EĞİTİM YERİ YERİ DEĞİL"Öğretmenimizi geri istiyoruz. Çocuklarımıza karışmasınlar. Tasarruf eğitim yeri değil, değil. Çocukların geleceği değil tasarruf. Ve lütfen öğretmenlerimize karışmasınlar, mobil uygulama olmasın. Öğretmenlerimiz mutlu olursa çocuklarımız olur. Onlar güzel eğitim verir, çocuklarımız güzel alır. Karışmasınlar.Dilekçemizi okula verdik o gün, konuşma yaptığımızda kendisiyle. Daha sonra İlçe Milli Eğitim'e gittik. İlçe Milli Eğitim'e gittik, şube müdürleriyle görüştüğümüzde bize dedi ki, "Böyle bir şey yok, Bakanlık'tan gelen bir yazı yok bize, okula gelmemiş. Müdürünüz kendisi gelip talep etmiş." bize. Yani tamamen kendi kafasıyla, kendi şeyiyle bu iş... Şikayet yani şeyde bulunuyor. Böyle. Ama gereken yerlere yaptık şikayetimizi, dilekçelerimizi verdik ve bu sorunun çözülmesini istiyoruz"Ege'ye Bakış
Eğitim
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 15:09
Güncelleme: 26 Haziran 2026 - 16:14
Ertuğrulgazi İlkokulu velilerinden yönetime 'tasarruf' tepkisi!
Balçova Ertuğrulgazi İlkokulu'nda dört şubenin kapatılması kararı öğretmen, veli ve eğitim sendikalarının tepkisini çekti. Sendikalar, sürecin şeffaf yürütülmediğini belirterek kararın geri alınması talep edildi. Ege'ye Bakış'a değerlendirmelerde bulunan öğrenci velileri ise yaşanan durumdan çocuklarının yaşadıkları üzüntüyü ve okul müdürüyle yaşadıkları sürece ilişkin konuştu.
Eğitim
26 Haziran 2026 - 15:09
Güncelleme: 26 Haziran 2026 - 16:14








