Yetişkin'in uzun süredir ev diyalizi tedavisi gördüğünü aktaran hemşire, şeker, diyabet ve kalp hastalığı nedeniyle yaklaşık 4 yıldır haftada üç gün 8 saatlik ev diyalizi uygulandığını söyledi.Ev diyalizi sayesinde potasyum ve fosfor değerlerinin kontrol altında tutulduğunu ifade eden hemşire, gözaltı sürecinde uygulanan 4 saatlik diyalizin mevcut tedavi programı açısından yetersiz kaldığını belirterek, potasyum değerlerinin normal sınırların üzerinde olduğunu kaydetti.Diyaliz tedavisinin dün değil, bugün uygulandığını dile getiren hemşire, normal program kapsamında tedavinin perşembeyi cumaya bağlayan gece yapılması gerektiğini, ancak en geç bugün uygulanmasının planlandığını ve 4 saatlik seansın gerçekleştirildiğini ifade etti.Haftada üç gün diyaliz uygulandığını belirten hemşire, bir sonraki tedavi seansının pazartesi günü yapılacağını söyledi.Diyaliz hastalarında moralin tedavinin önemli bir parçası olduğuna dikkat çeken hemşire, yaşanan sürecin tansiyon üzerinde olumsuz etkiler oluşturduğunu, hastanın dinlenme ve beslenme düzeninin de tedavi açısından büyük önem taşıdığını dile getirdi.Özel beslenme programı uygulandığını ifade eden hemşire, diyaliz hastaları için hazırlanan yemeklerin farklı yöntemlerle pişirildiğini, mevcut koşullarda bu beslenme düzeninin tam olarak sağlanamadığını söyledi.Hemşire, Yetişkin'in raporlu ilaçlarının yanında bulunduğunu ve ilaçların düzenli şekilde kullanılabilmesi için gerekli izinlerin alındığını da sözlerine ekledi.
Güncel
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 13:47
Yetişkin'in hemşiresinden sağlık açıklaması: "4 saatlik diyaliz yeterli olmadı"
İzmir merkezli soruşturma kapsamında gözaltında bulunan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin'in hemşiresi, Yetişkin'in sağlık durumuna ilişkin açıklamalarda bulundu. Hemşire, kronik rahatsızlıkları bulunan Yetişkin'e uygulanan 4 saatlik diyalizin yeterli olmadığını belirtti.
Güncel
26 Haziran 2026 - 13:47







