Rektörlük tarafından yapılan açıklamada, 21 Haziran saat 20.30 itibarıyla üniversitenin bilgi sistemlerine yönelik bir siber saldırı girişiminin gerçekleştiği açıklandı.Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM), izleme sistemlerinden alınan bildirimler sonrasında ilgili birimler tarafından inceleme başlatıldığı belirtilen açıklamada, teknik değerlendirmelerin ardından saldırı girişiminin kritik alt yapıyı hedef alan yüksek etkili siber tehdit olduğunun belirlendiği belirtildi.Veri güvenlik ihlalinin olmadığı tespit edildiği belirtilen açıklamada, şu ifadeler yer aldı:"Gece boyunca sürdürülen çalışmalar kapsamında kayıt ve izleme sistemleri detaylı olarak incelenmiş, veri güvenlik ihlalinin olmadığı tespit edilmiştir. Bilgi işlem hizmetlerinin kesintisiz şekilde sürdürülebilmesi amacıyla etkilenen sistemler yeniden faal hale getirilmiştir. Bu bağlamda hastanemizin bilgi yönetim sistemi 22 Haziran Pazartesi sabah 07.30 itibarıyla yeniden hizmet vermeye başlamıştır.Konu, ilgili kamu kurumlarına bildirilmiş olup süreç, T.C. Cumhurbaşkanlığı Siber Güvenlik Başkanlığı ile işbirliği içerisinde titizlikle takip edilmektedir."Üniversitenin, olaya ilişkin gerekli teknik ve idari tedbirleri aldığı açıklandı.
Güncel
Yayınlanma: 23 Haziran 2026 - 11:02
DEÜ'ye siber saldırı girişimi: Rektörlükten açıklama geldi!
Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ), bilgi sistemlerine yönelik siber saldırı girişiminin belirlendiğini, yapılan incelemelerde veri güvenliği ihlali bulunmadığının belirlendiği açıkladı.
Güncel
23 Haziran 2026 - 11:02






