Çeşme Esnaf Odası ile Sakız Adası Kiralık Odalar Birliği arasında 6 yıl önce "kardeşleştirme protokolü" imzalanmasıyla başlayan dostluk, sağlam adımlarla sürdürülüyor. Geçtiğimiz hafta sonu Sakız Adası'na üyeleriyle birlikte konuk olan Çeşme Esnaf Odası Başkanı Osman Köfüncü, "Kardeşliği, araya sınır koymadan sürdüreceğiz" dedi.
Genç aşçılar yarışacak
Sakız Adası'nda Çeşme Esnaf Odası onuruna verilen yemekte konuşan Köfüncü, her iki yakanın turizm ve ticarette proje üretmesi için bir arada olduklarını kaydetti. Sözlerine, "Çeşme ve Sakız Adası'ndaki ailemle olmaktan çok mutluyum" diyerek başlayan Köfüncü, "Tüm dünyada global kriz var. Bizim attığımız bu adımlar, barış huzur ve mutluluk olsun. Projeler üretelim. Mutfaklarıyla ünlü her iki taraf için gastronomi adımı atıyoruz. Önümüzdeki yıldan itibaren her iki tarafın genç aşçılarının yarışacağı bir organizasyon yapacağız. Bunun da müjdesini vermek istiyorum. Bu birliktelik büyüyerek devam edecektir" diye konuştu. Köfüncü'ye Sakız ziyaretinde üyelerinin yanı sıra İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) Başkan Vekilleri Selahattin Aslan ve Hulusi Demir eşlik etti.

Dostluk için teşekkür
Sakız Adası Kiralık Odalar Birliği Başkanı Dimitris Kytrilakis de, 6 yıldır gelişen dostluk için teşekkür ederken, "Bu yola 6 yıl önce Çeşme Esnaf Odası Eski Başkanı Mustafa Cenger ile çıktık. Şimdi de kardeşim Osman Köfüncü ile devam ediyoruz. Birlikte bir çok etkinlik yaptık. Ege Denizi bizi her zaman birbirimize bağlıyor. Belki de dostluğumuzu ısıtan denizin etkisidir" şeklinde konuştu. Sakız Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Konstantinos Vezeris de, işbirliğinin gelişimi için çalışmaları gerektiğine dikkat çekti. Vezeris, "Biz Kuzey Ege Adaları olarak Çeşme ile elele gücümüzü Avrupa'ya göstermek için işbirliği yapacağız" şeklinde konuştu. Sakız Belediyesi Başkan Yardımcısı Apostolos Tziyotis ise, paylaşıyan güzel anların öneminin çok büyük olduğuna vurgu yaparak, "Barışa ve başarıya doğru koşmalıyız. Emin olun hepinizin katkısı olan bu dostluk ortamını Sakız Belediyesi olarak sizlerle paylaşıyoruz" dedi. Konuşmaların ardından işbirliğine katkı koyan isimlere plaket verildi ve yöresel dans gösterisi sunuldu.


Genç aşçılar yarışacak
Sakız Adası'nda Çeşme Esnaf Odası onuruna verilen yemekte konuşan Köfüncü, her iki yakanın turizm ve ticarette proje üretmesi için bir arada olduklarını kaydetti. Sözlerine, "Çeşme ve Sakız Adası'ndaki ailemle olmaktan çok mutluyum" diyerek başlayan Köfüncü, "Tüm dünyada global kriz var. Bizim attığımız bu adımlar, barış huzur ve mutluluk olsun. Projeler üretelim. Mutfaklarıyla ünlü her iki taraf için gastronomi adımı atıyoruz. Önümüzdeki yıldan itibaren her iki tarafın genç aşçılarının yarışacağı bir organizasyon yapacağız. Bunun da müjdesini vermek istiyorum. Bu birliktelik büyüyerek devam edecektir" diye konuştu. Köfüncü'ye Sakız ziyaretinde üyelerinin yanı sıra İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (İESOB) Başkan Vekilleri Selahattin Aslan ve Hulusi Demir eşlik etti.

Dostluk için teşekkür
Sakız Adası Kiralık Odalar Birliği Başkanı Dimitris Kytrilakis de, 6 yıldır gelişen dostluk için teşekkür ederken, "Bu yola 6 yıl önce Çeşme Esnaf Odası Eski Başkanı Mustafa Cenger ile çıktık. Şimdi de kardeşim Osman Köfüncü ile devam ediyoruz. Birlikte bir çok etkinlik yaptık. Ege Denizi bizi her zaman birbirimize bağlıyor. Belki de dostluğumuzu ısıtan denizin etkisidir" şeklinde konuştu. Sakız Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Konstantinos Vezeris de, işbirliğinin gelişimi için çalışmaları gerektiğine dikkat çekti. Vezeris, "Biz Kuzey Ege Adaları olarak Çeşme ile elele gücümüzü Avrupa'ya göstermek için işbirliği yapacağız" şeklinde konuştu. Sakız Belediyesi Başkan Yardımcısı Apostolos Tziyotis ise, paylaşıyan güzel anların öneminin çok büyük olduğuna vurgu yaparak, "Barışa ve başarıya doğru koşmalıyız. Emin olun hepinizin katkısı olan bu dostluk ortamını Sakız Belediyesi olarak sizlerle paylaşıyoruz" dedi. Konuşmaların ardından işbirliğine katkı koyan isimlere plaket verildi ve yöresel dans gösterisi sunuldu.










