Bakan Yumaklı, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, DSİ olarak 1,7 milyar liralık yatırımla hayata geçirilen Karareis Barajı ve Salman Barajı Ortak Deposu, İletim Hattı ve Arıtma Tesisi projesinin bugün hizmete açılacağını duyurdu.Bu proje ile artık 3,7 milyon metreküp arıtılmış suyun Çeşme’ye ulaşacağını belirten Yumaklı, "Yaz-kış içme suyu ihtiyacı güvence altına alınmış olacak. İzmir’e ve Çesme’ye hayırlı olsun." dedi.İzmir’de yılda 68 milyon metreküp, yani İzmir’in 100 günlük ihtiyacı kadar suyun vatandaşa ulaşamadan şebekede kaybolduğunu dile getiren Yumaklı, şu ifadelerle açıklamasına devam etti:"Barajların kurak dönemlerde değerlendirilmesi gerekirken, yıl boyu kullanılması ve işletme programına uyulmaması, su sorununu daha da büyütüyor. Unutmayalım, her damla geleceğimizdir.Tüm belediyelerimizi, kayıp-kaçak oranlarını en aza indirmek için gerekli yatırımları yapmaya, su kaynaklarını doğru kullanarak işletme programlarına uymaya davet ediyorum. Suyumuzu korumak artık bir tercih değil, gelecek nesillerimiz için bir zorunluluktur."
Çevre
Yayınlanma: 09 Ağustos 2025 - 12:50
Bakan Yumaklı'dan müjde: İzmir Çeşme'de su sorunu bitiyor mu?
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, 1,7 milyar liralık yatırımla hayata geçirilen projelerle bugünden sonra 3,7 milyon metreküp arıtılmış suyun Çeşme'ye ulaşacağını ifade ederek, "Yaz-kış içme suyu ihtiyacı güvence altına alınmış olacak. İzmir’e ve Çesme’ye hayırlı olsun" dedi.
Çevre
09 Ağustos 2025 - 12:50









